TEMPLATE EKONOMIKA | |
![]() |
Penerapan Manajemen Kurikulum Terstruktur Dan Tersembunyi Dalam Pembelajaran Untuk Meningkatkan Kualitas Lulusan Berkarakter Islami
Abstract
To that end, in this case, the author conducted research related to the the management of the implementation of the curriculum at the school by using research methods literature study with a qualitative descriptive analysis approach, so the data collection technique using in a literature review and content analysis or content analysis. Research conducted by the authors, has the goal to provide a new concept dan a critical analysis of the process of curriculum development anda learning model that has been at the school in the education system in Indonesia, especially those related model to Islamic Education, with a variety of subjects at Madrasah as part of the system higher education is important in the formation of character values to student who are undergoing the process of education in formal institutions bot public and private.
Full Text:
PDFReferences
Ahmad Izzan, M.Ag. & Saehudin, S.Th.I, Tafsir Pendidikan (Study Ayat-Ayat Berdimensi Pendidikan), Tangerang, Pustaka Aula Media, 2012.
Amirudin Siahaan, M.Pd. dkk, Manajemen Pendidikan Berbasis Sekolah (Jakarta : Ciputat Press Group), 2006.
E. Mulyasa, M.Pd. Manajemen Berbasis Sekolah, (Bandung, PT. Remaja Rosdakarya), 2007.
Fatah Syukur, Manajemen Berbasis pada Madrasah (Semarang, PT. Pustaka Rizki Putra), 2011.
http://ilhamibnishakalbantany.wordpress.com/2012/02/29macam-macam-kurikulum/diakses
pada 15 Maret 2013
http://www.ed.gov/htmlpricilia wolhlesetter dan susan albers mohrman, school-based-management strategis for success
http://ifunk.blogspot.com/2011/12/kurikulum-tersembunyi.html, diakses pada 11 Februari 2013.
http://www.abyfarhan.com/2011/12/problematika-pendidikan-Islam,dihtml#ixzz2O9NBaZ5b
Marno, M.Ag, Manajemen dan Kepemimpinan Pendidikan Islam, (Bandung: PT. Refika Aditama), Tahun 2008.
Marzuki, Penanaman Nilai-Nilai Akhlak Mulia di Kalangan Mahasiswa melalui Perkuliahan PAI di PTU, data pdf.hlm 3. http://staff.uny.ac.id/sites/default/files/penelitian/Dr.Marzuki, M.Ag./ Dr.Marzuki, M.Ag._penanaman-nilai-nilaiAkhlak-Mulia-di-Kalangan-Mahasiswa-melalui-perkuliahan-PAI-di-PTU.pdf diakses pada 7 Januari 2013.
Nurkolis, M.M, Manajemen Berbasis Sekolah (Teori, Model dan Aplikasi), (Jakarta: Gramedia Widaswara), Tahun 2003.
Nurkolis, Manajemen Berbasis Sekolah (Jakarta : Grasindo) Tahun 2005
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Nomor 22 Tahun 2006
Suharni Arikunto, dkk, Manajemen Pendidikan. (Yogyakarta; FIP-UNY), 2008, hlm 133-140
Sulistyorini, M.Pd, Manajemen Pendidikan Islam, Konsep, Strategi dan Aplikasi.(Yogyakarta: Teras, 2009), hal. 180.
Tim Pusataka Yustisia, Panduan Lengkap KTSP (Kurikulum Tingkat Satuan Pelajaran), (Pustaka Yustisia; Yogyakarta) 2007,
Undang Undang Nomor 20 Tahun 2003 Tenang Sistem Pendidikan Nasional
Wahidmurni, Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial Terpadu pada satuan Pendidikan MI/SD dan MTs/SMP, (Jurnal Madrasah Vol.II, No.01 Januari- Juni Malang, UM Press), 2009.
Refbacks
- There are currently no refbacks.